Laita viestiä mari@internesia.fi | Kotisivut, verkkokaupat, ohjelmointi, mainokset, esitteet, koulutus ja valokuvaus – Internesia – Lahti

Blogi

Kokemuksia iZettlen maksupäätteen käytöstä

Kokemuksia iZettlen maksupäätteen käytöstä - Internesia

Minulla on kotisivujen teon ja ohjelmoinnin lisäksi toinen työ – valokuvaus.

Kuvaan paljon kuluttaja-asiakkaita ja pyydän heiltä maksun ennen kuvausta kuvauspaikalla. Aluksi otin vastaan vain käteistä, mutta koska järjestän jonkin verran myös ns. minikuvauspäiviä, joihin tulee useita kuvattavia samalle päivälle, koin että jokin korttimaksupääte voisi olla näppärä, jotta asiakkaani voisivat maksaa minulle myös kortilla käteisen sijaan. Tämä ratkaisu myös vähentäisi minulta reissuja talletusautomaatille.

Kollegoillani oli kokemusta iZettlestä ja koska sen hankintakustannukset olivat edulliset, eikä käytöstä mene mitään kuukausimaksua, päätin kokeilla. Laitteesta ei siis olisi haittaa (kuluja), vaikka se lojuisi pöytälaatikossa.

Menin ensin iZettlen sivuille, rekisteröidyin käyttäjäksi ja tilasin maksupäätteen – helppoa ja nopeaa. Olin positiivisesti yllättynyt miten nopeasti päätelaite tuli perille, muutamassa päivässä.

Tilaus toimii siis näppärästi, jos tarvitset laitteen esimerkiksi pikaisesti messuille tms. tapahtumaan ja laitteen tilaaminen jää viime tippaan. Maksupäätteelle voi tilata myös telakan, jos käytät maksupäätettä esim. kivijalkaliikkeessä, niin voit säilyttää ja ladata päätettä kätevästi telakassa.

Kun maksupääte saapui, oli pakkaus yksinkertainen ja tyylikäs. Plussaa olis myös se, että päätelaitteessa oli akku lähes täynnä eli se oli heti käyttövalmis. Laitteen käyttöönotto on helppoa. Kirjaudut vain omalle tilillesi ja lisäät tuotteet/palvelut mitä haluat myydä. Itselläni on iphone ja ipad, joilla iZettlen käyttö onnistuu.

Latasin iZettle-sovelluksen molempiin, tablettiini ja puhelimeeni, ja kirjauduin sisään aiemmin luomillani tunnuksilla. Iphonesta tai ipadista tarvitaan myös nettiyhteys ja bluethoot päälle, jotta se saa yhteyden iZettleen. Alkuun laitteista täytyy muodostaa laiteparit ja tarpeen mukaan päivittää iZettlen ohjelmisto. Sovelluksen kautta näet myös esim. jos päätelaitteen akkua tarvitsee ladata.

Sitten kun myyntiä alkaa tulemaan, pääset kätevästi iZettlen sivuilta hallintaan, josta saat tallennettua tai tulostettua raportit kirjanpitoa varten. Myös tilitykset ovat tulleet tililleni nopeasti. Uusista tilityksistä saan ilmoituksen sähköpostitse.

Toimintavarmuus on iZettlessä ollut hyvä, akku on kestänyt hyvin. Tosin en ole testannut kovempaa käyttöä, jota esim. messuilla voi tulla.

Ainoa huono puoli on tullut kerran esiin, kun vaihdoin tabletin kännykkään, niin uuden laiteparin muodostaminen kesti suht kauan (tai ainakin tuntui siltä, kun asiakas odotti maksukortti kädessä). En ole myöskään vielä selvittänyt miten laitteita saisi kätevästi vaihdettua, koska iZettle etsii oletuksena viimeksi käytettyä laiteparia. Tähän varmasti löytyy ratkaisu, mutta toistaiseksi olen käyttänyt iZettleä vain puhelimellani, koska se on aina mukana ja siten kätevää.

Mari Lepistö | Internesia

Mari Lepistö | Internesia

Web-suunnittelija | Kotisivut, verkkokaupat, hakukoneoptimointi, koulutus, valokuvaus

mari@internesia.fi
044 534 1815

Uusimmat artikkelit

Suosituimmat artikkelit

Haluatko jakaa tämän artikkelin?

Etsitkö yrityksesi kotisivuille tai verkkokaupalle tekijää?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää! Katso alla lisätietoja kotisivu- ja verkkokauppapaketeistani.