Kaipaatko selkeitä vinkkejä kotisivuihin, verkkokauppoihin ja digimarkkinointiin? Liity sisäpiiriini!

Case: M-Golf Solutions

Case: M-Golf Solutions

Liiketoiminnan kasvaessa verkkonäkyvyyden on aika kehittyä yrityksen mukana. Tässä case-esimerkissä kerron M-Golf Solutionsin nettisivu-uudistuksen vaiheista. Siitä, kuinka Lahden kaupungin yritysseteli auttoi projektin rahoituksessa, mitä oppeja saimme sekä millaisia tuloksia uudet nettisivut ovat tuoneet.

M-Golf Solutions on lahtelainen golfsimulaattoritoimintaa sekä golfvalmennustunteja tarjoava yritys, jonka yhtenä yrittäjänä toimii Mikko Lehtovuori.

Palveluiden laajennuttua yhdestä golfsimulaattorista kahteen oli sopiva hetki uudistaa myös M-Golf Solutionsin nettisivut, jotka toteutimme WordPressillä.

Tavoitteena uusi ilme sekä parempi käyttäjäkokemus

Nettisivu-uudistuksen tavoitteena oli ulkoisen ilmeen ehostus sekä lisätoimintojen tuominen sivustolle.

Tavoitteiden kirkastamisen jälkeen keskityimme siihen, kuinka saamme tekniikan sekä visuaalisuuden toivotulle tasolle. Nettisivujen tekijänä on aina mukava saada valmiista sivuista tällaista palautetta asiakkaalta:

”Lopputuloksena on selkeämmät ja visuaalisesti paremmat sivut, joiden käytettävyys on hyvällä tasolla ja, jotka tavoittavat asiakkaat sekä halutut kohderyhmät. Odotukset saatiin täytettyä projektilla hyvin”, Mikko kiteyttää yhteisen projektimme onnistumisia.

Case: M-Golf Solutions

Yrityssetelin hyödyntäminen nettisivu­projektissa

Sopivan tekijän löytäminen nettisivuprojektiin on keskeinen askel yritystoiminnan kehittämisessä. Olimme aiemmin tehneet yhteistyötä samantyyppisessä projektissa, joten tämä ei ollut meille ensimmäinen yhteistyö.

Saimme nostetta projektiin Lahden kaupungin tarjoaman yrityssetelin avulla. Nämä setelit antavat yrittäjälle mahdollisuuden saada taloudellista tukea muun muassa verkkosivujen toteuttamiseen. Tämän tuen ansiosta meidän nettisivuhankkeemme pääsi käyntiin.

Yhteistyömme sujuessa mallikkaasti, on kiinnostavaa kuulla Mikon tsempit muille nettisivuprojektiin lähtijöille tai sitä suunnitteleville:

”Nettisivut ovat selkeä apu parempaan tavoitettavuuteen ja kannattaa ehdottomasti hyödyntää, jos haluaa omaa toimintaa paremmin ihmisten näkyviin”, hän kiteyttää.

Parhaat nettisivut syntyvät yhteistyöllä

Ulkoistettunakin nettisivuprojekti vaatii aikaa sekä perehtymistä. Saatat ajatella oman roolisi olevan pieni kokonaisuuteen nähden. Todellisuudessa parhaat nettisivut syntyvät yhteistyöllä. Kukaan ulkopuolinen ei voi tuntea yritystäsi yhtä hyvin kuin sinä, yrittäjä itse.

Nettisivujen tekijänä olen huomannut, että myös yhteistyökumppanilta tarvitaan projektiin resursseja. Kannattaa siis varata aikaa yhteiselle suunnittelulle sekä materiaalien keräämiselle ja työstämiselle.

Huomasimme myös näitä sivuja tehdessämme, että käytännössä molempien osapuolten aktiivinen osallistuminen on todella tarpeellista.

”Tällainenkin pieneltä tuntuva projekti vaatii myös yritykseltä omat resurssinsa ja tähän kannattaa panostaa, kun siihen lähtee”, Mikko pohtii projektin aikana tullutta oivallusta.

Nettisivujen sisältöihin panostaminen kannattaa

Kokemukseni mukaan yksi nettisivuprojektin yllättävimmistä vaiheista on sisällön kokoaminen eli yritystarinan sekä muiden tekstien tuottaminen ja sivuille sopivien kuvien tai grafiikan löytäminen. Moni asiakas hämmästyy, kuinka paljon aikaa ja pohdintaa tämä vaihe vaatii.

Tarvittaessa autan mielelläni myös sisällöntuotannossa, jotta projekti etenee sujuvasti eikä pysähdy materiaalien puutteeseen.

Mitään vaihetta ei kannata kuitenkaan pelästyä. Kokemukset antavat uusia oivalluksia. Esimerkiksi Mikko pohtii projektin opettaneen, että seuraavalla kerralla olisi hyvä hahmotella teksti- ja kuvapankki valmiiksi ennen tehtävän aloittamista.

M-Golf Solutions nettisivut

Verkkosivut tuovat konkreettista tulosta

Saatat pohtia, kannattaako verkkosivuihin panostaa ja kuinka pian voi odottaa tuloksia? Tämä projekti osoittaa, että vaikutukset voivat näkyä yllättävän nopeasti.

Nimittäin uudistettujen sivujen myötä kävijäliikenne M-Golf Solutionsin sivuilla on kasvanut merkittävästi. Nettisivujen avulla sesonkiaikojen ulkopuolinen myynti on tehostunut.

”Sivuilla käy enemmän asiakkaita, mikä on johtanut parempaan asiakasvirtaan myös off-season aikoina”, Mikko kertoo.

Näkyvyyttä, menestystä ja myyntiä

Onko yrityksesi valmis nousemaan digitaalisten kanavien seuraavaksi menestystarinaksi? Rakennetaan tuloksia tuottavat, näkyvyyttä antavat ja myyntiä tuottavat verkkosivut yhdessä. Ota yhteyttä nyt.