Blogi

Internesia - kunpa muistaisin mistä sen löysin

12 tärkeää asiaa sivustosi etusivulla tulisi olla

Oletko aikeissa toteuttaa yrityksellesi kotisivut tai uudistamassa vanhoja sivuja? Mietitkö mitä kaikkea sivuilla tulisi olla? Lue nämä 12 kohtaa ja tarkista, että ne löytyvät sivujesi etusivulta. Miksi etusivulta? Koska ensivaikutelma on tärkein ja koska etusivulle usein ohjautuu eniten liikennettä. On siis tärkeää, että se on optimoitu hyvin.

1. Otsikko

Sivustosi täytyy kertoa potentiaaliselle asiakkaallesi ensimmäisen 3 sekunnin aikana mitä myyt. Tee sivustosi otsikosta selkeä ja yksinkertainen!

2. Alaotsikko

Sivustosi alaotsikon tulisi kertoa lyhyesti mitä teet, myyt tai tarjoat. Kerro jotain olennaista kohdeyleisöllesi. Kirjoita ymmärrettävästi ja kerro mitä hyötyä asiakkaasi saa tuotteistasi tai palveluistasi.

3. Tärkeimmät toimintakutsut

Etusivusi yksi tärkeä tehtävä on innostaa kävijöitä tutustumaan sivuihisi tarkemmin ja saada heidät lähemmäksi yhteydenottoa ja mahdollista kauppaa. Lisää siis etusivullesi 2-3 kutsua toimintaan (esim. yhteydenotto, tarjouspyyntö, tuotteen tilaus).

4. Kuvat

Muista kuvat! Lisää sivustosi etusivulle kuva tai kuvia, ehkäpä jopa lyhyt video, jotka kertovat selkeästi mitä tarjoat. Käytä kuvia, jotka saavat aikaan tunnereaktion ja houkuttelevat toimintaan, vältä epäaitoja ja sivujesi aiheeseen sopimattomia kuvapankkikuvia.

5. Edut

Sen lisäksi, että kerrot mitä teet tai myyt, on tärkeää kertoa miksi asiakkaiden tulisi ostaa juuri sinulta. Muista kirjoittaa selkeästi ja niin, että asiakkaasi ymmärtävät sinua. Vältä liian ammatti- tai teknistä kieltä.

6. Suositukset

Suositukset lisäävät luotettavuutta. Lisää etusivullesi muutama paras (lyhyt) saamasi palaute ja linkitä nämä tarkempiin asiakaskuvauksiin jos niitä on käytettävissä. Nimen ja kuvan lisääminen suositukseen tekee niistä entistäkin uskottavampia.

7. Valikko

Tee sivustosi valikko- ja sivurakenteesta selkeä, jotta asiakkaasi löytävät sivustoltasi sen mitä ovat tulleet sinne etsimään. Sijoita valikko mieluiten sivun ylälaitaan. Lisää myös hakulomake, jos mahdollista ja tarpeen.

8. Sisältötarjous

Saadaksesi etusivulta mahdollisimman paljon yhteydenottoja ja tarjouspyyntöjä, lisää etusivullesi jokin todella houkutteleva tarjous, esimerkiksi e-kirja tai opas.

9. Kutsut toimintaan

Jos sivuillasi vieraileva kävijä ei ole kiinnostunut siitä mitä pääasiassa myyt, niin lisää sivuillesi myös muita toimintakutsuja, jotka saattaisivat kiinnostaa tämänkaltaista vierailijaa, esimerkiksi linkkejä lisätietoihin tai artikkeleihin.

10. Ominaisuudet

Etujen lisäksi, listaa etusivulle palveluidesi tai tuotteidesi tärkeitä ominaisuuksia. Tämä auttaa potentiaalisia asiakkaitasi ymmärtämään millaista palvelua tai tuotetta myyt. Pidä lista selkeänä ja helppolukuisena.

11. Resurssit

Moni sivuillesi eksyvä vierailija ei välttämättä ole vielä valmis ostamaan palveluasi tai tuotettasi, mutta he ovat todennäköisesti kiinnostuneita aiheesta, joten lisää etusivullesi esimerkiksi linkki blogiisi tai linkkejä kiinnostaviin artikkeleihin.

12. Menestyksen mittarit

Hyvässä ensivaikutelmassa voi auttaa asiakaskokemusten lisäksi myös mahdolliset palkinnot ja tunnustukset. Jos olet sellaisia saavuttanut, niin kerro niistä rohkeasti.

Lähteenä käytetty artikkelia: 12 Critical Elements Every Homepage Must Have [Infographic]

Jos etsit kotisivuillesi tekijää tai uudistajaa, niin laita viestiä! Annan sinulle mielelläni tarjoukseni niiden toteuttamisesta.

(Visited 74 times, 1 visits today)
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Julkaisija

Mari Rajaniemi

Mari on Internesian perustaja, joka on erikoistunut responsiivisten web-pohjaisten järjestelmien suunnitteluun ja toteutukseen. Hänen erityisosaamistaan ovat myös sisältömarkkinointi ja PHP- ja tietokantaohjelmointi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *