Blogi

Internesia - kunpa muistaisin mistä sen löysin

Mistä kotisivujen hinta muodostuu?

Toteutin omille sivuilleni laskurin, jolla voit laskea hinta-arvion kotisivuillesi. Toivon, että tämä auttaa sinua hahmottamaan tarpeitasi kotisivujen suhteen. Laskemisen jälkeen voit lähettää tiedot minulle tarjouksen antamista varten tai kysyä lisätietoja kotisivujen toteuttamisen kustannuksista.

Tässä muutamia kohtia mistä kotisivujen hinta muodostuu:

Sisällönhallintajärjestelmä
Käytän itse paljon avoimen lähdekoodin sisällönhallintajärjestelmiä (esim. WordPress tai Joomla!) asiakkaideni kotisivujen toteutuksessa. Ne eivät siis itsessään maksa mitään, mutta kustannus muodostuu järjestelmän ja sen lisäosien asennuksesta sekä mahdollisten asetusten kuntoon laittamisesta.

Ulkoasu
Ulkoasun toteutukseen saa kulumaan aikaa päiviä, jopa viikkoja riippuen ihan siitä mitä asiakas haluaa. Hintahaitari on laaja ilmaisesta sisällönhallintajärjestelmän sivupohjasta täysin yksilöityyn ja räätälöityyn ulkoasuun. Nykyään toteutan kaikki sivustot responsiivisina, joten siitä en ota erillistä maksua.

Sivumäärä ja sisältö
Kotisivujen hintaan vaikuttaa myös sivuston laajuus sekä sisältö. Meneehän aikaa toki enemmän 10 sivun tekemiseen kuin kolmen. Useinmiten asiakas toimittaa itse sisällön, jonka lisään sivuille. Sinun on mahdollista säästää kustannuksissa syöttämällä sisältösi itse, jos sinulla on siihen osaamista. Sisältö ja sen syöttäminen on mahdollista tilata myös Avaimet käteen -periaatteella, jolloin tietysti hinta on huomattavasti korkeampi.

Lisäpalikat
Haluatko sivuillesi blogin, uutiskirjeen, kävijäseurannan, lomakkeita, kuvagallerian? Kaikkien näiden toteuttaminen lisää kustannuksia. Hintaan vaikuttaa esimerkiksi se, halutaanko sivuille vain yksinkertainen yhteydenottolomake vai useita monen sivun kyselylomakkeita. Tai tuleeko kuvagalleriaan muutama kuva, jotka olet itse muokannut sopiviksi vai monien kymmenien kuvien galleriat, joihin lisäksi kuvia joutuu vielä ennen sivuille lisäämistä käsittelemään.

Verkkokauppa
Verkkokaupan käyttöönotto on suhteessa iso kustannus kotisivujen toteuttamisessa. Sitä varten täytyy asentaa erillinen lisäosa (tai ottaa käyttöön verkkokauppapalvelu/-ohjelmisto) ja maksupalvelua varten täytyy usein ostaa erillinen lisäosa, joka toimii yhdessä verkkokauppalisäosan kanssa. Kustannuksia syntyy myös asetuksien, maksu- ja toimitustapojen määrittelystä sekä tuotteiden syöttämisestä. Voit säästää kustannuksissa syöttämällä tuotteet kauppaan itse. Verkkokaupassa täytyy ottaa huomioon myös ulkoasu, jotta se toimii yhdessä verkkokaupan kanssa.

Verkkotunnus ja webhotelli
Verkkotunnukset ja webhotellit hankin usein yhteistyökumppaniltani Zonerilta. Molemmissa, verkkotunnuksessa ja webhotellissa, on omat vuosimaksunsa. Jos verkkotunnuksia on useita, syntyy näistä tietysti lisäkustannuksia.

Sisällönhallintajärjestelmän käyttökoulutus
Kotisivutoteutuksiin tarjoan mukaan ilmaiseksi opasta, jossa on yksinkertaiset ohjeet sivujen päivittämiseen. Jos tämä ei riitä, voi käyttökoulutusta ostaa erikseen, joko puhelinkoutuksena tai henkilökohtaisena koulutuksena. Menen usein asiakkaan luokse paikan päälle pitämään koulutuksen, johon kuluu tietysti enemmän aikaa kuin pelkän oppaan lähettämiseen sähköpostitse.

Mietitkö vielä mitä kotisivusi toteuttaminen mahtaisi maksaa?
Kokeile Internesia kotisivujen hintalaskuria. Voit myös ottaa suoraan yhteyttä yhteydenottolomakkeella.

(Sivulla on vierailtu 231 kertaa, 1 vierailua tänään)
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Julkaisija

Mari Rajaniemi

Mari on Internesian perustaja, joka on erikoistunut responsiivisten web-pohjaisten järjestelmien suunnitteluun ja toteutukseen. Hänen erityisosaamistaan ovat myös sisältömarkkinointi ja PHP- ja tietokantaohjelmointi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *