Blogi

Internesia - kunpa muistaisin mistä sen löysin

Paranna hakutuloksiasi oikealla kuvien käytöllä

Mitä tehdä, kun esimerkiksi Facebookissa yrityksesi saavuttaa orgaanisesti aina vain vähemmän ihmisiä? Yksi helppo tapa lisätä julkaisujen huomiota on lisätä niihin kuvia.

Kuva jokaiseen julkaisuun

Miksi kuvia?

“Kun ihmiset saavat tietoa, he muistavat siitä vain noin 10% kolme päivää myöhemmin. Jos taas tiedon yhteydessä on asiaan sopiva kuva, muistavat ihmiset tiedosta 65% kolme päivää myöhemmin.” Lähde

Jos siis olet tehnyt Facebookkiin paljon tekstiä sisältäviä julkaisuja ja tuntuu, että julkaisun näkevien ihmisten määrä vain laskee, kokeile lisätä julkaisuun kuva ja kirjoita vain muutama rivi tekstiä. Tee pidempi teksti vaikka blogiin ja linkitä julkaisusta sinne. Käytä myös #hästägejä eli avainsanoja, joiden avulla myös Facebookissa julkaisusi voidaan löytää haulla.

Kuvien tulisi tarkoituksenmukaisia

Lisää julkaisuun kuva, joka sopii siihen. Jos mainostat esimerkiksi kirjanpitopalvelua, älä lisää julkaisuun kuvaa lapsista leikkimässä leikkipaikalla. Kuvien tulee visuaalisesti tukea sisältöäsi.

Käytä laadukkaita kuvia

Houkuttelevaa räpsiä kuvia itse nopeasti vanhalla kännykällä? Suosittelen käyttämään korkealaatuisia kuvia. Toki nykypäivänä myös kännykällä voi ottaa sellaisia omassa kodissaan, mutta se vaatii pientä opiskelua valaistuksesta ja sommittelusta. Jos muuten haluat oppia lisää valokuvauksesta, suosittelen Alias Edun Kuvaamisen taito -verkkokurssia.

Facebookissa käytettävät kuvat kannattaa optimoida. Kuvan pitkän sivun tulisi olla 2048 pikseliä ja kuvien latauksessa on suositeltavaa käyttää korkeaa laatua. Jos sinulla ei itselläsi ole sopivia kuvia, eikä budjetti riitä kuvien teettämiseen tai ostamiseen, voit ladata kuvia myös ilmaiseksi kuvapankeista. Lue lisää Oletko jo kuullut näistä ilmaisista kuvasivustoista?

Yksilöllisiä kuvia

Jos oikeasti haluat, että julkaisusi näkevät ihmiset pysähtyvät ja ajattelevat, että hei, tässäpä hieno erilainen kuva, niin sinun täytyy panostaa hieman enemmän käyttämiisi kuviin. Tämä ei välttämättä tarkoita isoa budjettia, mutta voit joutua käyttämään hieman enemmän omaa aikaasi kuvien ottamisen opetteluun.

Huomaathan myös että Facebookissa voi samaan julkaisuun lisätä useamman kuvan. Voit tehdä kuvistasi myös videon, joka herättää vielä enemmän huomiota.

 

Lähteenä käytetty artikkelia: Learn How to Use Images to Increase Your Organic Reach

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Julkaisija

Mari Rajaniemi

Mari on Internesian perustaja, joka on erikoistunut responsiivisten web-pohjaisten järjestelmien suunnitteluun ja toteutukseen. Hänen erityisosaamistaan ovat myös sisältömarkkinointi ja PHP- ja tietokantaohjelmointi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *