Laita viestiä mari@internesia.fi | Kotisivut, verkkokaupat, ohjelmointi, mainokset, esitteet, koulutus ja valokuvaus – Internesia – Lahti

Blogi

Miten saisin enemmän myyntiä kotisivujeni avulla?

Kotisivut on olemassa, mutta niiden kautta ei tule myyntiä tai yhteydenottoja.

Kuulostaako tutulta?

Tässä sinulle vinkiksi kolme asiaa, jotka kannattaa tarkistaa, jos tuntuu, ettei oman yrityksen kotisivut tuo toivottua tulosta.

1. Ensivaikutelma

Kun potentiaalinen asiakkaasi saapuu sivuillesi ensimmäistä kertaa, millaisen ensivaikutelman hän saa? Tämä hetki on ratkaiseva, sillä se määrittelee, jääkö kävijä tutkimaan sivustoasi vai siirtyykö hän kilpailijan verkkosivuille.

Tuleeko asiakkaallesi heti sivuillesi saavuttuaan selkeästi esille mitä myyt, kenelle ja miksi? Ovatko sivusi helppokäyttöiset ja toimivat?

Vai onko vaikutelma sekava sokkelo, josta ei selviä mitkä ovat tuotteesi ja/tai palvelusi?

Luomalla positiivisen ensivaikutelman voit herättää asiakkaan kiinnostuksen ja ohjata hänet syvemmälle sivustosi syövereihin. Mitä selkeämpi ja houkuttelevampi ensivaikutelma on, sitä suurempi mahdollisuus on vakuuttaa kävijä ja muuttaa hänet tyytyväiseksi asiakkaaksi.

2. Sisältö

Laadukas sisältö on avainasemassa. Keskity kertomaan tarinasi asiakkaallesi.

Kerro, miten tuotteesi tai palvelusi ratkaisee heidän ongelmansa. Käytä selkeitä ja vakuuttavia kuvauksia hyödyistä. Lisää referenssejä tai asiakastarinoita vakuuttaaksesi kävijät.

Asiakkaat haluavat tänä päivänä etsiä ensin itse tietoa, joka vakuuttaa heidät ja saa heidät etenemään ostoprosessissa maaliin asti.

3. Yhteystiedot

Löytyvätkö sivuiltasi yrityksesi yhteystiedot selkeästi ja nopeasti? Erityisesti jos sinulla on kivijalkaliike, sisällytä heti etusivulle yrityksesi osoite sekä aukioloajat ja pidä nämä tiedot ajan tasalla.

Tee yhteyden ottaminen mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi. Varmista, että yhteydenottolomakkeet ovat helppokäyttöisiä ja pyydä vain välttämättömiä tietoja.

Haastan sinut nyt tarkistamaan nämä asiat omilta sivuiltasi!

Katso sivuja asiakkaan näkökulmasta ovelta sisäänpäin.

Jos tarvitset apua sivujesi päivittämisen tai uudistamisen kanssa, laita viestiä tai ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, niin jutellaan lisää!

Mari Lepistö | Internesia

Mari Lepistö | Internesia

Web-suunnittelija | Kotisivut, verkkokaupat, hakukoneoptimointi, koulutus, valokuvaus

mari@internesia.fi
044 534 1815

Uusimmat artikkelit

Suosituimmat artikkelit

Haluatko jakaa tämän artikkelin?

Etsitkö yrityksesi kotisivuille tai verkkokaupalle tekijää?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää! Katso alla lisätietoja kotisivu- ja verkkokauppapaketeistani.