Artikkelin sisältö
Mitä Call to Action tarkoittaa?
Call to Action (lyhemmin CTA) tarkoittaa kuvaa tai tekstiä, joka kehoittaa sivuillasi vierailevaa kävijää toimintaan.
Toiminta voi olla esimerkiksi uutiskirjeen tilaajaksi liittyminen, e-kirjan lataaminen tai tapahtumaan osallistuminen. CTA:n voit laittaa mihin vain, kotisivuillesi, uutiskirjeeseesi tai blogikirjoitukseesi.
Miten luon hyvän Call to Actionin?
Huomiota herättävä ulkoasu – jotta kävijä klikkaa kutsuasi, täytyy sen herättää huomiota. Tee siis painikkeesta tai tekstistä huomiota herättävän värinen, niin että se eroaa sivujesi muusta ulkoasusta.
Kiinnostava teksti – kirjoita lyhyt mielenkiintoinen muutaman sanan lause pelkän ”Lähetä” sanan sijaan. Aloita lause subjektilla tai verbillä, lisää numero ja käytä seikkasanoja säästeliäästi.
Kerro tarkasti mitä klikkaamalla tapahtuu – Kävijän tulisi tietää tarkkaan mitä tapahtuu, kun hän klikkaa CTA:tasi; liittyykö hän uutiskirjeesi tilaajaksi, lataako e-kirjan vai saako tunnukset tuotteesi demoon?
Ohjaa kävijä laskeutumissivulle – CTA voi ohjata kävijän esimerkiksi yhteydenottolomakkeelle, mutta se toimii paremmin, jos luot erillisen sivun juuri kyseiselle Call to Actionille.
Miksi käyttäisin Call to Actionia?
Kotisivuiltasi varmasti löytyy jo yhteystietosi, puhelinnumerosi ja yhteydenottolomake. Miksi loisin Call to Actionin ja laskeutumissivun? Call to Action voi tehdä sivuistasi tehokkaammat antaen kävijälle suoremman polun päämääräänsä.
Call to Action houkuttelee käyttäjää toimintaan ja kertoo kävijälle selkeästi miten hän sen pystyy saavuttamaan. CTA tekee tavoitteen saavuttamisesta helpompaa ja mukavempaa heti alusta alkaen.
Tarvitsetko apua sivujesi päivittämiseen?
Laita viestiä, niin käydään läpi miten voin auttaa sinua.