YouTube on tällä hetkellä todella suosittu. Sillä on yli miljardi käyttäjää, mikä on lähes kolmannes koko Internetin käyttäjistä. YouTuben olisi siis hyvä olla osa yrityksesi markkinointistrategiaa!
Moni miettii, että ”En osaa tehdä tai edioita videoita”, ”Yritykselläni ei ole rahaa tai työvoimaa luoda YouTube edustusta”, ”En tarvitse videoita”… Totuus kuitenkin on, että videomarkkinointi on nyt ”IN” ja YouTube on paras kanava toteuttaa sitä.
Tässä kolme asiaa, jotka on hyvä ottaa huomioon, kun mietit YouTube-markkinoinnin toteutusta.
1. Ihanteellinen videon pituus
YouTube-videosi pituus riippuu siitä mitä yrität sillä saavuttaa. Jos haluat inspiroida katsojia, tulisi videon olla maksimissaan 2 minuuttia. Jos taas teet esimerkiksi opetusvideon, voi se olla yli 10 minuutin mittainen. Parhaiten selvität sopivan videon pituuden yrityksesi videoille testaamalla; ne videot jotka saavat eniten suosiota, ovat usein myös sopivimman mittaisia.
2. YouTube kanava brändillesi
Jos haluat luoda kasvavan YouTube kanavan, tulee sinun luoda se brändillesi. YouTube kanava joka on yhteneväinen verkkokauppasi, verkkosivustosi ja muiden sosiaalisen median profiiliesi kanssa luo uuden tavan ohjata ostajat tuotteidesi pariin. Muista YouTube profiilia luodessasi käyttää yrityksesi logoa, jota käytät myös muissa some-profiileissa, linkittää profiiliin verkkosivustosi ja muut sosiaalisen median sivustosi sekä täyttää myös yritystäsi kuvaava esittelyteksti.
3. YouTube kortit
YouTube kortit ovat tapa lisätä ”Call to Action” linkkejä videoihisi. Kortit näkyvät koko videon ajan, ne sijaitsevat oikeassa yläreunassa, joten ne eivät häiritse videon sisältöä, esikatselu avautuu videon alussa ja kortit toimivat sekä tietokoneella että mobiilissa.
Jos et siis vielä käytä YouTubea yrityksesi markkinoinnissa, nyt on hyvä hetki aloittaa!