Laita viestiä mari@internesia.fi | Kotisivut, verkkokaupat, ohjelmointi, mainokset, esitteet, koulutus ja valokuvaus – Internesia – Lahti

Blogi

Nettiajanvarauspalvelut verkkosivuillesi

Nettiajanvarauspalvelu verkkosivuillesi - Internesia

Tämä artikkeli on päivitetty versio suositusta Nettiajanvarauspalvelut esittelyssä artikkelistani. Valitettavasti kaikilta aiemmassa artikkelissani olleilta nettiajanvarauspalveluilta en saanut päivitettyjä tietoja.

Mietitkö minkä nettiajanvarauspalvelun ottaisit käyttöön verkkosivuillasi?

Esittelen tässä artikkelissa kolme eri palvelua, joita muut yrittäjät ovat suositelleet. 

Kysyin palveluntarjoajilta viisi heidän tarjoamaansa nettiajanvarauspalveluun liittyvää kysymystä. Alla näet heidän vastauksensa.

  1. Lyhyt 2-3 lauseen esittely palvelustanne?
  2. Hinnoitteluperiaatteenne, eri käyttötasot ym?
  3. Miten asiakas saa palvelunne käyttöönsä? Kauan käyttöönotossa menee aikaa?
  4. Miksi asiakkaan tulisi valita juuri teidän palvelunne? Miten eroatte kilpailijoistanne? Tarjoatteko jotain erityistä?
  5. Voiko palvelunne liittää johonkin toisiin järjestelmiin?

Slotti

Kysymyksiin vastasi Tatu Teräväinen Slotista.

1) Slotti on helppokäyttöinen ajanvaraus- ja kassapalvelu, joka sisältää myös asiakasrekisterin. Palvelu sopii kaikille henkilökohtaisia ja/tai ryhmäpalveluita asiakkailleen tarjoaville yrityksille koosta riippumatta. Sekä ohjelmisto että asiakaspalvelu on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Slotti on täysin kotimainen, pienyrityksen tarjoama palvelu.

2) Slotti Ajanvaraus maksaa 10 € / kk / tekijä ja Slotti Kassasta löytyy erilaisia paketteja eri tarpeisiin. Tarkemmat hintatiedot löytyvät hinnastostamme. Slottia saa aina kokeilla ilmaiseksi 30 päivän ajan.

3) Slotin saa käyttöön luomalla tilin nettisivuillamme. Tili on käytettävissä heti. Riippuen yrityksen koosta ja palveluvalikoiman monimutkaisuudesta asetusten läpikäyntiin menee useimmiten 15min – 1h ja asiakaspalvelumme avustaa käyttöönotossa mielellään. Asiakaspalvelumme lisäksi ohjeita ja vinkkejä Slotin käyttöön löytyy kattavasta tietopankistamme.

4) 97% asiakastyytyväisyyskyselyymme vastanneista suosittelee Slottia myös muille (125 yritystä vastasi keväällä 2022 tehtyyn kyselyyn). Helppokäyttöisen ja yritysten asiakkaiden kehuman varaussivun lisäksi erityisiä kehuja sai nopea ja avulias asiakaspalvelumme.

Slottia kehitetään jatkuvasti asiakkailtamme saadun palautteen perusteella. Tämän seurauksena Slotista löytyykin erityisen laaja valikoima toimintoja sekä ajanvarauksen että kassan puolelta. Näin ollen asiakasyrityksen kasvaessa ja tarpeiden laajentuessa tarvittavat toiminnot löytyvät valmiina käytettäviksi. Lisäksi Slotin ajanvaraus- ja kassapalveluiden yhdistelmän ja maksuratkaisujen tarjonnan ansiosta (maksupäätteet, verkkomaksut) moni asiakas saa hankittua ohjelmisto- ja laitetarpeensa yhdeltä toimittajalta.

5) Slotti Ajanvarauksesta löytyy kaksisuuntainen synkronointi Office365- sekä Outlook-kalenterihin ja lisäksi Slottiin voi liittää WooCommerce-verkkokaupan tai Gifti-lahjakorttikaupan. Slotista löytyy myös muita valmiita integraatiota, joiden lisäksi Slotti tarjoaa oman REST API-rajapinnan, jonka avulla Slottiin on mahdollista liittää muita järjestelmiä tarpeen mukaan. Maksuratkaisuiden osalta nettiajanvarauksen yhteyteen voi liittää verkkomaksamisen ja Kassaan saa liitettyä integroidun maksupäätteen. Slotti on myös helppo upottaa nettisivuille esim. WordPress-pluginimme tai yleiskäyttöisen upotuskirjastomme avulla.

Timma

Kysymyksiin vastasi Milja Lammi Timmasta.

1) Timma on vuonna 2014 perustettu suomalainen yritys, joka tarjoaa hius-, kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaisille täyden palvelun ajanvaraus- ja hallintajärjestelmän. Timma Pro sisältää muun muassa nettivarauksen, kassajärjestelmän, raportointityökalun, asiakasrekisterin sekä erilaisia markkinointityökaluja. Toimimme tällä hetkellä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa auttaen yli 13 000 yrittäjää päivittäisessä liiketoiminnassa.

2) Hinnoittelu on yksinkertainen:

  • Ajanvaraus 20 €/kk/tekijä
  • Kassa 8 €/kk/tekijä

Veloitamme 15 % komission, kun tuomme uuden asiakkaan liikkeeseen ensimmäistä kertaa Markkinapaikan (Timma.fi & Timma mobiilisovellus) karttahaun kautta.

3) Asiakas saa Timman käyttöönsä joko kokeilemalla palvelua ilmaiseksi 30 päivän ajan tai varaamalla esittelyn osoitteesta https://join.timma.fi/. Järjestämme kaikille asiakkaillemme tunnin kestoisen esittelyn ja käyttöönoton.

4) Timma on ainoa työkalu, jonka liike tarvitsee yrityksensä menestymiseen. Helppokäyttöinen järjestelmä säästää aikaa, jotta aikaa jää työlle, jolla on oikeasti merkitystä. Kehitämme palveluamme ja tuotteitamme jatkuvasti saamiemme palautteiden perusteella.

Lisäksi Timma tarjoaa ainoana ajanvaraus- ja kassajärjestelmänä Suomessa markkinapaikkatoimintoa.

Markkinapaikka tarjoaa:

  • Vaivatonta, edullista ja tuloksellista markkinointia
  • Keskimäärin 685 € lisää myyntiä kuukaudessa per käyttäjä
  • Tehokkaan tavan tavoittaa yli 100 000 Timmaa käyttävää kuluttaja-asiakasta
  • Mahdollisuuden tarjota alennuksia off peak -aikoina
  • Salonkisi sosiaalisen median kanavien linkityksen Markkinapaikka-sivuun

5) Timman saa yhdistettyä helposti Google Analyticsiin ja Facebook-pikseliin. Lisäksi ajanvarauksen saa upotettua verkkosivuille.

Vello

Kysymyksiin vastasi Joni Kouvo Vellosta.

1) Vello on suomalainen ajanvarausjärjestelmä ja Kanta-yhteydellä varustettu potilastietojärjestelmä. Vellon kuluttaja- ja yritysasiakkaat rakastavat Vellossa eritoten sen ylivertaista, nykyaikaista ulkoasua. Sen lisäksi, että Vello tuo yritysasiakkaillemme yli 90% heidän ajanvarauksistaan, Vellossa onnistuvat myös ryhmätunnit, varausten maksaminen, markkinoinnin automaatio, sähköiset lahjakortit ja hoitokirjaukset. Vello on sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto, Valviran, rekisteröimä asiakas- ja potilastiedon tietojärjestelmä.

2) Vellon perusominaisuudet ovat täysin ilmaisia startup- ja pienyrittäjille. Laajempaan tarpeeseen Vellosta löytyy Vello Basic (alk. 9 €/kk) ja kaikki tehotyökalut sisältävä Vello Premium (alk. 13 €/kk). Hinnat ovat kuukausihintoja per työntekijä tai varauskalenteri. Suomenkielinen asiakastuki sisältyy kaikkiin Vellon paketteihin.

3) Asiakas (yritys) saa palvelun käyttöönsä heti avaamalla yritykselleen Vellon osoitteessa vello.fi. Käyttöönottoon menee aikaa keskimäärin 10-20 minuuttia. Yritys voi alkaa myydä aikojaan Vellon kautta välittömästi. Potilaskirjauksia voidaan tallentaa Velloon heti ja Kanta-arkistoon välittömästi Kanta-aktivoinnin jälkeen. Loppuasiakas (kuluttaja) voi käyttää Velloa ajanvarauksiin ilman rekisteröitymistä tai käyttäjätunnuksia.

4) Yritysasiakkaan kannattaa valita Vello, kun yritys haluaa näkyä siellä, missä miljoonat kuluttaja-asiakkaatkin liikkuvat. Vello automatisoi yrityksen ajanvarauksen ja kasvattaa varausten määriä merkittävästi. Tämä tarkoittaa yrittäjälle enemmän euroja ja vähemmän manuaalista työtä.

Vello eroaa muista vastaavista järjestelmistä erityisesti suomalaisen asiakaspalvelun, laajan integroitavuuden, kattavan ekosysteemin (ajanvaraus, maksaminen, markkinoinnin automaatio, asiakas- ja potilasrekisteri) ja yksinkertaisen käyttöliittymän kautta. Myös soveltuvuus sähköiseen ja kansainväliseen liiketoimintaan sekä Vellon skaalautuminen liiketoiminnan kasvaessa ovat Vellon kiiteltyjä valttikortteja.

Erityisenä yksityiskohtana Vellon saa aidosti ”upotettua” yrityksen verkkosivuille, ja ryhmätunnit sisältävät Nimenhuuto-ominaisuuden paikallaolijoiden kirjaamiseksi. Lisäksi, asiakas- ja potilasrekisteri muodostuu Vellossa automaattisesti varausten pohjalta. Terveydenhuollon ammattilaiset saavat vieläpä hoitokirjauksensa suoraan Kanta-arkistoon lain edellyttämällä tavalla.

5) Vello tarjoaa laajan integraatiokirjaston, jolla Vello voidaan muun muassa liittää osaksi yrityksen muita järjestelmiä ja palveluita. Vellon kalenterin voi liittää omille verkkosivuille ja applikaatioihin aitona upotuksena ja varaukset voidaan synkronoida myös muiden kalenterien kanssa (esim. Google Kalenteri ja Outlook).

Vuonna 2022 Vello julkaisi Kanta-yhteyden suoraan sisäänrakennettuna Velloon.

Lähes kaikki Vellon integraatiokirjastossa olevat mahdollisuudet voidaan aktivoida käyttöön suoraan Vellosta ilman erityistä tietoteknistä osaamista tai konsulttitukea.

Tarvitseko apua nettiajanvarauspalvelun valinnassa ja lisäämisessä kotisivuillesi?

Ota yhteyttä, autan mielelläni!

Mari Lepistö | Internesia

Mari Lepistö | Internesia

Web-suunnittelija | Kotisivut, verkkokaupat, hakukoneoptimointi, koulutus, valokuvaus

mari@internesia.fi
044 534 1815

Uusimmat artikkelit

Suosituimmat artikkelit

Haluatko jakaa tämän artikkelin?

Etsitkö yrityksesi kotisivuille tai verkkokaupalle tekijää?

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää! Katso alla lisätietoja kotisivu- ja verkkokauppapaketeistani.