Törmäsin itse hiljattain Facebookin markkinointisääntöön, että mainoskuvassa ei saa olla yli 20 % tekstiä. Facebook perustelee tätä sääntöä sillä, että runsas tekstin määrä viittaa roskapostiin ja saa kuvan näyttämään huonolaatuiselta. Facebook kehoittaakin kirjoittamaan julkaisun otsikkoon ja tekstiosioon mitä mainoksessa halutaan mainostaa.
Tämä 20 % sääntö aiheuttaa sen, että jos esimerkiksi järjestät Facebook-kilpailun ja haluat mainostaa sitä Facebookin mainostyökalulla, et voi kirjoittaa kilpailun sääntöjä kuvaan, koska ne todennäköisesti vievät kuvasta yli 20 %.
Mistä sitten tiedän milloin kuvassa on yli 20 % tekstiä? Siihen voit käyttää apuna Facebookin tekstipeittotyökalua. Lataa kuvasi työkalulla, klikkaa kaikki ruudut joissa on tekstiä ja saat tietää kuinka monta prosenttia Facebook katsoo kuvastasi olevan tekstiä.
Jos haluat, voit tämän jälkeen muokata kuvaasi niin, että tekstiä on vähemmän tai se on sijoitettu niin, että se peittää vähemmän ruutuja. Käyttämällä tekstipeittotyökalua apunasi vältät mainosten hylkäyksen ja säästät aikaasi, kun sinun ei tarvitse tehdä mainoksia montaa kertaa uudelleen.