
Miksi hakukoneoptimoida kotisivut
Milloin olet viimeksi hakenut yrityksesi palveluita Googlesta? Monennellako hakutulossijalla sinun yrityksesi kotisivut ovat? Kuinka monta kilpailijaa on sinun linkkisi yläpuolella?
Kaipaatko selkeitä vinkkejä kotisivuihin, verkkokauppoihin ja digimarkkinointiin? Liity sisäpiiriini!
Milloin olet viimeksi hakenut yrityksesi palveluita Googlesta? Monennellako hakutulossijalla sinun yrityksesi kotisivut ovat? Kuinka monta kilpailijaa on sinun linkkisi yläpuolella?
Ovatko harkitsetko yrityksesi kotisivujen uudistamista? Oman kokemukseni mukaan kotisivut ovat erittäin tärkeä osa yrityksen brändiä. Vanhentuneet tai puutteelliset kotisivut saattavat luoda epäammattimaisen vaikutelman yrityksestäsi.
Kuulostaako tutulta? Älä huoli, et ole ajatuksiesi kanssa yksin. Mutta tiedätkö mitä? Se, mitä usein ei tiedosteta, on se, että selkeät ja toimivat kotisivut voivat olla suuri vahvuus yrityksellesi ilman, että ne tyhjentävät lompakkoasi tai vaativat sinulta erityisiä teknisiä taitoja.
Kaiken a ja o on verkkosivujen ylläpito säännöllisesti, jotta sivut pysyvät tietoturvallisina sekä toimivina. Jos päivitykset jäävät tekemättä pitkäksi aikaa, sivut saattavat lakata kokonaan toimimasta tai ne voivat muuttua hakkerin unelmakohteeksi tietoturva-aukon vuoksi. Ethän halua, että sivustosi kaatuu kesken mainoskampanjan tai verkkokaupan asiakastiedot päätyvät vääriin käsiin?
Yhdistyksen kotisivut eivät ole vain pelkkä tiedotuskanava – ne ovat yhdistyksenne kasvot ja tärkeä viestintäväline, joka toimii 24/7. Hyvät kotisivut auttavat pitämään nykyiset jäsenet ajan tasalla, houkuttelevat uusia jäseniä ja tekevät yhdistyksestänne entistä näkyvämmän ja houkuttelevamman siitä kiinnostuneille.
Luotettavan ja asiantuntevan nettisivujen tekijän löytäminen on lottovoitto! Varmasti etsit juuri sellaista, jonka kanssa hommat hoituu, jota on helppo lähestyä ja joka ammattilaisena osaa vastata mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin. Olet löytänyt sellaisen!
Pienyrittäjälle sopivan verkkokaupan täytyy olla helppokäyttöinen, kustannuksiltaan edullinen sekä sen pitää olla muokattavissa kasvavan liiketoiminnan tarpeisiin. Verkkokauppa pienyrittäjälle on kuin rajaton markkinapaikka, jolla ei ole aukioloaikoja.
Mitä tarvitaan verkkokaupan perustamiseen? Mahtava idea ja rutkasti sinnikkyyttä! 🤩 Sinulla täytyy olla kirkas idea ja ajatus siitä, mitä haluat myydä ja kenelle. Lisäksi tarvitset myös aimo annoksen sisua ja sinnikkyyttä, jotta et heitä hanskoja tiskiin, jos myyntiä ei heti tulekaan. Käyn tässä artikkelissa läpi verkkokaupan perustamiseen liittyviä tärkeitä huomioon otettavia asioita ja kysymyksiä.
Mietitkö miksi kukaan ei osta mitään sun verkkokaupasta? Tai ehkä mietit miten saisit lisää myyntiä? Verkkokaupassa myynnin esteitä voi olla useita, erityisesti uuden asiakkaan tavoittaminen ja vakuuttaminen ostopäätökseen asti voi olla hankalaa. Poistamalla myynnin esteitä voit parantaa verkkokauppasi konversioprosenttia ja kasvattaa verkkokauppasi kannattavuutta.
Jos sivustosi on luotu WordPressillä, tämä hakukoneoptimointiin keskittynyt tietoisku on juuri sinua varten! WordPressillä tehtävä hakukoneoptimointi on helppoa, sillä WordPressissä on jo lähtökohtaisesti hyvä valikoima hakukoneoptimointiin tarkoitettuja lisäosia. WordPressissä on myös sisäänrakennettu blogiominaisuus, joka ovat hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon kannalta erinomainen asia.
Kotisivut ovat se paikka, jossa asiakkaasi tutustuvat yritykseesi ensimmäistä kertaa. Mutta hyvät kotisivut eivät ole vain visuaalisesti houkuttelevat. Ne ovat toimiva kokonaisuus, joka yhdistää selkeyden, nopeuden ja löydettävyyden. Ja juuri löydettävyys – eli hakukoneoptimointi, tuttavallisemmin SEO – on usein se puuttuva palanen, joka tekee kotisivuistasi oikeasti tehokkaan työkalun liiketoimintasi tueksi.
Yrityksesi nettisivujen tekninen hakukoneoptimointi on tärkeä perusta sivujesi näkyvyydelle, mutta se ei yksinään vielä riitä. Vaikka sivustosi olisi teknisesti kunnossa, hakukoneet arvostavat lisäksi erityisesti laadukasta sisältöä ja hyvää käyttäjäkokemusta. Lue mitä muuta tarvitaan!
Hei! Olen Mari, nettisivujen tekijä Lahdesta. Sydäntäni lähellä on pienten yritysten kotisivujen toteuttaminen, kehittäminen ja hakukoneoptimointi.
Perustin yritykseni Internesian vuonna 2006, ja siitä lähtien olen keskittynyt auttamaan pienyrittäjiä menestymään verkossa nettisivujen, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin avulla. Lisäksi tarjoan opastusta yrittäjille, jotka haluavat itse ylläpitää ja kehittää sivujaan entistä toimivammiksi.
Tavoitteenani on varmistaa, että jokainen pienyrittäjä saa parhaimman hyödyn verkkosivuistaan.
Kysy rohkeasti, jos tarvitset apua jossakin nettisivuihin, verkkokauppoihin tai hakukoneoptimointiin liittyvissä asioissa. Autan mielelläni. 💕
Mari Lepistö
© Internesia | Kaikki oikeudet pidätetään. | Tietosuojaseloste