Yeseco Oy on suomalainen sisustuksellisia akustiikkatuotteita Suomessa kehittävä ja valmistava yritys, jonka tuotteet ovat ekologisia ja akustisesti erittäin tehokkaita. Yesecon tuotteita löytyy mm. eduskunnan puhesalista.
Uudistin Yeseco Oy:n verkkosivut yhdessä freelancer graafikon kanssa. Graafikko suunnitteli sivuston ulkoasun. WordPress teemaksi valittiin Stockholm, joka sopi parhaiten suunniteltuun ulkoasuun. Toteutin sivuston muokkaamalla ulkoasua ja syöttämällä sisällön sivustolle.
Yesecon vanhat sivut kaipasivat selkeyttämistä ja nykyaikaistamista. Uusista sivuista tehtiin selkeät ja mobiiliystävälliset.
Vanhat nettisivut kehittyivät sivu sivulta. Ulkoasu tarvitsi ajantasaistamista ja rakenne selkeytystä. Yeseco haluaa olla luotettava korkealaatuisten ekologisten akustiikkapaneelien toimittaja. Oli tarpeen päivittää sivut kommunikoimaan Yesecon tahtotilaa ja arvoja, esittelemään tuotteita ja palveluja ja tarjoamaan apua akustiikan valintaan useilla kielillä ja erilaisilla laitteilla.
Ari Heikkinen
Sivuston toteutukselle haasteita toivat sisällön uudistaminen ulkoasun ohella. Muutamia kohtia jouduttiin muuttamaan alun suunnitelmista, jotta sivustosta saatiin mahdollisimman hyvin toimiva ja käyttäjäystävällinen.
Sivujen kehitys alkoi tavoitteista ja sivujen suunnittelijan tekemästä visuaalisen ilmeen kehittämisestä. Itse sisällön tuottaminen oli yritykselle odottamattoman suuri ja haastava, paljon mietintää vaatinut tehtävä, joka viivytti muutoin hyvin sujunutta sivujen toteutusta.
Ari Heikkinen
Sivujen toteuttajaksi kannattaa valita ammattilainen, vaikka tuntuisi että itsekin osaa tehdä. Ammattilaisen kanssa säästää aikaa ja hermoja, ja voi itse keskittyä omaan ydinosaamiseen sivujen koodaamisen sijaan.
Alunperin sivuja ajateltiin toteuttaa enemmän evoluutiomaisesti omin voimin, mutta asiat etenivät kovin hitaasti. Lopulta päätettiin ottaa toteuttajaksi visuaalisen suunnittelijan oman aiemman yhteistyönsä pohjalta suosittelema Internesia ja tehdä sivut Word Pressillä.
Ari Heikkinen
Yrityksen verkkosivuja tulisi päivittää ja kehittää säännöllisesti. Esimerkiksi hakukoneet arvostavat uutta tuoretta sisältöä. Sivuja ei siis tule unohtaa ja jättää oman onnensa nojaan niiden uudistamisen jälkeenkään.
Yesecon kansainvälistyessä sivujen kieliversiot tulevat lisääntymään ja sitten varioitumaan kielialueiden kulttuurien asettamien vaatimusten mukaisesti. Jo nyt esiin nousseita markkina-alueiden tarpeita ovat tuotteiden käyttäjien henkilökohtaiset todistukset ja jatkuva uusien referenssikuvien tarve.
Ari Heikkinen