Artikkelin sisältö
Mieti hetki: Kuinka pitkä aika on siitä, kun uudistit viimeksi yrityksesi kotisivut?
Hyvä uudistusväli olisi noin 2-3 vuotta. Kun puhutaan liiketoiminnan kasvusta ja näkyvyydestä nykypäivän digitaalisessa maailmassa ensivaikutelma on kaiken A ja O. Kotisivusi ovat sinun yrityksesi digitaalinen eteinen, joka toivottaa kävijät tervetulleiksi ja kutsuu heidät tutustumaan tarjoamiisi tuotteisiin ja palveluihin. Millainen eteinen sinun yritykselläsi on?
Miksi yrityksen kotisivut kannattaa uudistaa säännöllisesti?
- Uudet sivut tarjoavat raikkaan modernin ilmeen ja käyttäjäystävällisemmän selauskokemuksen. Asiakkaasi viihtyvät pidempään sivuillasi ja tutustuvat tarkemmin yrityksesi tuotteisiin ja palveluihin, kun sivut ovat ajantasalla ja niitä helppo käyttää nykyaikaisilla laitteilla.
- Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi. Sivujen uudistamisen yhteydessä myös sivujen optimointia hiotaan ja potentiaaliset asiakkaat löytävät sivuillesi helpommin.
- Kotisivut ovat usein keino kerätä yhteydenottoja asiakkailta. Uusille sivuille voidaan lisätä houkuttelevia lomakkeita, Call-to-Action-painikkeita ja sisältöä, joka saa asiakkaasi ottamaan sinuun yhteyttä. Mitä Call to Action tarkoittaa?
- Digimaailma kehittyy jatkuvasti. Uudet sivut voidaan suunnitella tulevaisuutta silmällä pitäen, jolloin ne ovat helpommin päivitettävissä ja skaalattavissa yrityksesi muuttuvien tarpeiden mukaan.
Hälyyttäviä syitä miksi vanhat sivut kaipaisivat pikaista uudistamista
- Toimimattomuus mobiilissa. Kuinka moni ohittaa tällaiset yrityksen sivut automaattisesti? Varmasti moni, koska suurella todennäköisyydellä sinulla on kilpailija, jonka sivusto toimii mobiilissa moitteetta. Nykypäivänä asiakkaat ovat entistä kiireisempiä, eivätkä jaksa alkaa selailemaan sivuja, jotka eivät toimi kunnolla. Asiakas saattaa alkaa myös epäilemään onko yritys enää toiminnassa ollenkaan, jos sivut ovat näin vanhat? Hakukoneet rankaisevat myös siitä nykypäivänä, ettei sivusto skaalaudu eri mobiililaitteille eli yrityksesi sivujen sijoitus tippuu hakutuloksissa, jos sivut eivät ole mobiiliystävälliset.
- Ajankohtaiset uutiset päivitetty viimeksi monta vuotta sitten. Jos sivuja päivitetään harvoin, niin silloin sivuille ei ole hyvä laittaa ajankohtaista osiota ollenkaan. Asiakas saa helposti mielikuvan, että yrityksesi ei ole enää toiminnassa, koska sivutkin on päivitetty viimeksi 5 vuotta sitten.
- Vanhentunut sisältö. Jos sisällössä on vanhentunutta tietoa, antaa se yrityksestäsi epäammattimaisen kuvan. Varmasti päivität osaamistasi säännöllisesti, kerro se siis myös asiakkaille kotisivuillasi. Asiakkaasi haluavat tietää mitä kaikkea palveluita tai tuotteita sinulta voi ostaa.
- Salaussertifikaatin puute. Nykyään lähes kaikki webhotellit tarjoavat maksuttoman SSL-salauksen sivuille, joten se kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön. Tämä on asia josta hakukoneet ovat myös alkaneet rankaisemaan eli sivustosi ei enää näy yhtä hyvin hakukoneilla, jos SSL-salaus ei ole kunnossa.
Kaiken kaikkiaan, kotisivujen uudistaminen on sijoitus, joka tuottaa pitkäaikaista hyötyä yrityksesi liiketoiminnalle. Oli kyseessä sitten ulkoasun päivitys, parempi käytettävyys tai hakukoneoptimointi, voin auttaa sinua luomaan sivut, jotka erottuvat joukosta ja tuottavat tulosta.
Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä, miten voin auttaa sinua parhaiten! Voit halutessasi tutustua myös valmiisiin kotisivupaketteihini.
P.s. Löysin tähän artikkeliin netin historian syövereistä kuvan omista sivuistani vuonna 2007, kun olin juuri perustanut yritykseni. Pientä kehitystä on nykypäivään verrattuna tapahtunut, vai mitä? 😉