Artikkelin sisältö
Ovatko yrityksesi kotisivut ajan tasalla vai harkitsetko sivujesi uudistamista?
Oman kokemukseni mukaan kotisivut ovat erittäin tärkeä osa yrityksen brändiä. Ne saattavat olla asiakkaasi ensimmäinen kosketus yritykseesi. Ensivaikutelmaa on usein vaikea muuttaa, ja juuri siksi kotisivujen toimivuus, tyylikäs ulkoasu ja ihanneasiakkaallesi resonoiva sisältö ovat ratkaisevan tärkeitä asioita.
Vanhentuneet tai puutteelliset kotisivut saattavat luoda epäammattimaisen vaikutelman yrityksestäsi. Nykypäivänä asiakkaat odottavat löytävänsä helposti navigoitavat, informatiiviset ja houkuttelevat sivut. Jos kotisivusi eivät täytä näitä odotuksia, saatat menettää potentiaalisia asiakkaita jo ensimmäisen vierailun aikana.
Kuvittele hetki, että sinulla on upeat, toimivat kotisivut. Voit käyttää niitä markkinointisi pohjana ja ohjata asiakkaasi sivuillesi tutustumaan tuotteisiisi ja palveluihisi. Voit mainostaa niitä ylpeydellä ja odottaa yhteydenottoja ja uusia asiakkaita.
Miten voit saavuttaa tämän?
Sisältö on kotisivujen kuningas, joten aloita näistä kotisivujen sisällön suunnittelun askeleista:
1. Tavoitteet
Määrittele selkeät tavoitteet kotisivuillesi. Kysy itseltäsi, mitä haluat saavuttaa yrityksesi kotisivuilla? Haluatko houkutella uusia asiakkaita, kertoa yrityksesi tarinan, jakaa tietoa vai markkinoida tuotteitasi ja palveluitasi? Tämä tavoitteiden asettaminen auttaa ohjaamaan sivujesi sisällöntuotantoa oikeaan suuntaan.
2. Kohdeyleisö
Tee tarvittaessa ensin kartoitus siitä millainen ihanneasiakkaasi todellisuudessa on. Selvitä hänen tarpeensa, haasteensa ja toiveensa, jotta voit tuottaa sisältöä, joka resonoi parhaiten juuri sinun unelma-asiakkaallesi.
3. Kilpailijat ja markkinatutkimus
Tutki kilpailijoitasi ja mieti, mitä he tekevät hyvin ja mitä sinä teet paremmin? Seuraa myös oman alasi trendejä ja uutisia, jotka voivat vaikuttaa sivujesi sisällön suunnitteluun. Mikä on omalla alallasi kuuminta hottia juuri nyt ja voisitko myös sinä tarjota sitä asiakkaillesi omalla osaamisellasi maustettuna?
4. Sisältösuunnitelma
Mieti, mitä haluat kertoa asiakkaillesi ja kuinka voit tehdä sen houkuttelevalla, ihanneasiakkaillesi parhaiten resonoivalla tavalla? Huolehdi, että sisältösuunnitelmasi kattaa erilaiset sisältömuodot, kuten kutsut toimintaan (Call to Action), lomakkeet, blogikirjoitukset ja videot.
5. Avainsanatutkimus
Käytä avainsanatutkimusta apunasi löytääksesi keskeiset hakusanat ja -fraasit, joita ihanneasiakkaasi käyttää hakukoneissa hakiessaan tietoa yrityksestäsi. Optimoi sisältösi näiden avainsanojen ympärille parantaaksesi hakukonenäkyvyyttä.
6. Laadukas sisältö
Luo sisältöä, joka tarjoaa arvoa kohdeyleisöllesi. Varmista, että sisältösi on asiantuntevaa, hyödyllistä ja olennaista. Käytä visuaalisia elementtejä, kuten kuvia ja videoita, rikastaaksesi sivujesi sisältöä.
Näillä askeleilla pääset alkuun kotisivujesi sisällön suunnittelussa. Muista myös aloittaa sisällön tuottaminen hyvissä ajoin, jotta kotisivuprojekti etenee sujuvasti ja saat uudet upeat kotisivut valmiiksi tuota pikaa!
Koska sisältöjen suunnittelu ja tuottaminen hyvissä ajoin on verkkosivuprojektillesi erittäin tärkeää, niin haastan sinut nyt listaamaan tavoitteesi ja pohtimaan ihanneasiakastasi.
Tuntuuko kotisivujen toteutus yksin ylivoimaiselta projektilta?
Minä voin auttaa sinua.
Voimme yhdessä toteuttaa yrityksellesi mobiiliystävälliset, hakukoneoptimoidut ja selkeän tyylikkäät kotisivut, eikä sinun tarvitse enää huolehtia siitä, toimivatko sivut tai mitä tehdä, jos sivuilla ilmenee ongelmia.
Autan sinua nyt ja tulevaisuudessa kaikissa kotisivuihisi liittyvissä asioissa. Ota rohkeasti yhteyttä! Voit myös halutessasi tutustua valmiisiin kotisivupaketteihini.